17.10.17

Den 19.

Tak kde jsem to včera usnul? Jo po churros. Cesta nebyla moc dobře značená, ale po chvíli nejistoty jsem se uklidnií. V Almonacid byl na náměstí před kostelem trh, ale já nic nepotřeboval. Do kostela zašel zrovna farář (šel si pro tašku na nákup). Nechal otevřeno, tak jsem nahlédl. Když vyšel ze sakristie s taškou. Dal se se mnou do řeči. Zeptal se odkud jsem. "Republica Checa". "Aaa, Checoslovakia" (tak tu lidi reagují v 90%). Když jsem řekl Republica Checa a Checoslovakia, to je jako Espaňa a Kataluňa, v tu chvíli se burácivě rozchechtal na celý kostel a upřímně mě poplácal po rameni. Hezká reakce, ne? V Almonacid se spustil studený vítr, obloha stále modrá, a doprovázel mě asi 5 km. Pak utichl a začalo tradiční parno Dál jsem obešel dvě pohoří, Sierra de la Oliva a Sierra de de Nambroca. Na cca 25km v Burgillos jsem si dal pk obědu pivo a tapas, na náměstí před kostelem a tou hospodou sundal boty a asi půl hodiny siestoval. No a těch zbývajících 15km jsem se dost trápil. Toledo jsem poprvé zahlédl asi 10 km před cílem. Nad řeku Tajo (ústí do Atlantiku u Lisabonu jako veletok Teju), to jsem měl Toledo na dosah, cca 500m, ale stále mi zbývaly 4km do cíle. Řeka  tu teče v hlubokém kaňonu. Jak správně v komentáři usoudil anonym D z Nuslí. To bylo to pravé poutnické trpění. Ale došel jsem, ubytoval se (albergue je 5miniut od katedrály), osprchoval se a bylo zase dobře. Na pokoji jsou dvě palandy. Jedna postel už byla obsazená mladíkem z US, Gríf, nevim, jak se píše. Kolem půl desáté jsem si šel lehnout, že budu psát, ale vyšlo z toho spát. V deset přivedl hospitalero na pokoj dva japonce, jeden se jmenuje Saka, je mu 81, a docela mluví anglicky. Ještě před spaním si ve své konvici uvařili čaj, zalili nudle a nahoře na palandách hůlkami povečeřeli. Sakai spal klidně, ale ten co spal nade mnou v noci chrchlal, vzdychal, hekal, ale 37km bylo blahodárných, spal jsem do čtvrt na osm.
Obrazky 1. anonymům v Nuslích, 3. na leve straně olivy na pravé mandle, načesal jsem plnou tašku (mandlí), 4.Venuše ne nepodobná té věstonické, 5. hleďme, už jen kousek, nějakých 5km

2 komentáře:

  1. předposlední turnaj v koulení se vydařil. Losování proběhlo hladce, hrály proti sobě tým,který nazveme pro zjednodušení A ve složení DuP+Jára a Béčko ve složení Michal+Vláďa. První zápas byl velice dramatický, Béčko vedlo 8:0 a 11:2,ale Ačko v dramatickém závěru srovnalo na 12:12,aby nakonec podlehlo 13:12.
    Odveta na sebe nedala dlouho čekat, vyrovnanější začátek se proměnil ve vedení Bečka 11:5, aby zdrcujícím závěrem nakonec zvítězilo Ačko (15)13:11.
    Anonyma Tondu potěšil obrázek 1, mně se líbí obrázek 2. Vláďa vyprávěl ,jak byl v Toledu,ale nepřišel tam pěšky,tak se ještě na něco těším...
    anonym z Nuslí D.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkujeme za pohled z El Toboso. Don Quijoto měl přelepenou hlavu dodatečnou známkou. Asi aby nechytil průvan při té rychlosti, kterou k nám přiletěl 16.10.
    M+M

    OdpovědětVymazat