22.9.12

2. den, 21.9. Sevilla -Guillena; mělo být/bylo 22.3/30?km

V Seville jsem spal dobře, na pokoji byl jen mladý australský pár Dave po babičce ir, ona japonka. Nikdo nechrápal. V 8h po snídani jsem se vydal pro ´credential´, tj. poutnický průkaz do města. Sehnal jsem ho v ubytovně ve čtvrti Triana. Odtamtud do centra, univerzita v bývalé tabákové továrně, asi první na světě, městské hradby, ještě maurské a jak píše Cordula, třetí největší katedrála po sv. Petru ve Vatikynu, sv. Pavlovi v Londýně. Je opravdu impozantní a zrovna byla mše a varhany krásně zněly v tom obrovském prostoru. Ve 12 jsem ucabrtaný vyzvedl batoh, nazul boty a vyrazil. První značku jsem našel 37.396N, 6,0138W mostě přes Guadalquivir. Pamatujete ze školy? To jméno se nedá zapomenout. Bylo hodně přes 30 st. Krajina vyprahlá, cesta prašná. V Sentiponce, na cca 10.km jsem udělal první chybu. V krámu nabízeli el mosto, mošt, nějak jsem dostal chuť na jablečný báječně vychlazený mošt. No byl to burčák, nezkalený a dost silný. Vypil jsem asi 2deci, a burčák šel rovnou do hlavy. V Santiponce jsou ruiny římského města Italika, s amfiteátrem pro 25tis. diváků, píše Cordula.. A pak se stala druhá chyba. Cordulina mapa nesouhlasila se skutečností, já se na ní spolehl a nepoužil jsem GPS. Navíc ten burčák a Cordula tam upozorňovala na možnou obchůzku, tak jsem nebyl ve střehu a šel i bez značek. Když jsem se ztratil, sedl jsem do stínu, studoval Cordulu, a usnul jsem. 2.5 hodinová siesta z toho byla. Zbývalo mi 10km, ale vyrazil jsem po jiné silnici a po několika km zjistil, že tu něco nehraje, zapnul jsem GPS a ta ukázala do G. 13km. V Torre de la Reine, zbývalo cca 8km a bylo jasné, že půjdu za tmy. Naproti baru, kde jsem načerpal tekutiny byla autobusová zastávka, dokonce tam byl jízdní řád, kde bylo jasně napsáno Sevilla >Guillena ve 20h. Ale autobus nepřijel. Sv Jakub nechtěl, abych fixloval. Tak jsem vyrazil při zapadajícím sluníeku s tím, že budu spát pod širákem. Ale zrovna ta silnice na Guillenu, z obou stran oplocená, pomerančovníkové plantáže a těžba písku. Když po silnici zbývalo 6km, byla odbočka doleva. Cordulina mapa říkala, že je to zkratka proti mapě GPS, ale věř Cordule. Muselo se přes řeku Huelvu.Naštěstí tam byla zahrada a tam caballero. "A Guillena?"; "si."; "Esta aqui puente?"; "No." Přesto jsem vyrazil. Už byla tma, cesta se ztrácela. U řeky mě došlo stádo koz (250), šly samy, mým směrem. Nechal jsem je přejít a následoval je. Byla tam jedna, která si nechala šáhnout na rohy, a pořád se otáčela a mečela, ať jdu.. Za chvíli nás došel pasák se psem, a tak jsme povídali, že jsme byli najednou v G. Ale přes most jsme určitě nešli. Do albergue v 21:30, byla volná postel, teplá sprcha, a svět byl zase krásný. Až se dostanu k počítači přidám foto mapy a další. Cigi

1 komentář:

  1. Cigi, to je krásný! Tak to má být, všechno to voní pískem a zaprášenýma botama. Na mapy těším moc!
    Zdraví
    St.Důj. aka Mapová Maniačka

    OdpovědětVymazat