28.9.12

9. den, sv. Václava, Villafranca de los Barros - Torremejía, 27km

Dnes v noci mě vzbudilo chrápání. Moje. To asi to Campo Viejo. Nikdo mnou v noci necloumal, ani na mě nemlaskal ani nekřičel. Němec je někde daleko za námi.

Vyšel jsem v 8h. Posnídal v baru. Mezitím kolem prošel zbytek poutníků z obou herberků ve Villafrance. Jde nás asi tucet spíše víc (viz inventura na konci). Tucet den před námi, tucet den za nám. Občas se někdo přesype z jednoho dne do druhého.

Dnes to byla zvláštní etapa. 27 km z větší části po staré římské silnici Calzada Romana. Řimský projektant měl dlouhé pravítko. Byla to přímka dlouhá cca 15km. Naštěstí to sv. Jakub přikryl na první dvě hodiny pochodu mlhou s dohlednosti tak 50-100m. Ona nejenom ta přímka, ale i okolí bylo fádní (pro někoho). Od obzoru k obzoru vinice. Vlastně nevím, jak se ta vinařská oblast jmenuje, Guadiana?, ale jsou to desítky km čtv. vinic. Tentokrát jen málo olivovníků. A to je z dnešní etapy asi vše, kromě snědených 4 hroznů, skupin sběračů rozházených po vinicích - většinou gitanos, a občasného deště (a to hospitalero říkal ráno španělské moudro, že když je ráno mlha, tak přes den neprší). Také mě bolí pata. Zitra jen 16km, tak se snad dám dohromady, protože pak následuje série 37, 38, 33 km.

Španělská siesta. Ve 14h jsem přišel do Torremejíi, všude plno lidí, aut, dětem končila škola, tak před školou byla ulice neprůjezdná plná aut a čekajících rodičů. Za chvíli se ulice vylidnily a do 18h nemá cenu chodit ven, protože vše kromě baru je zavřené.

Dnes v Torremejíi v obou místních herbercích jsou z poutníků:
<ul>
<li>Abdel;
<li>španěl, co vyráží ve 4h, jméno nevim;
<li>španěl Umberto, co dal Abdelovi šunku a čorízo, díky vám oběma pánové
<li>Ital z Turina
<li>Jessica z KFC
<li>Australský pár hovořící mezi sebou německy
<li>Němka ?
<li>Ir, který nenávidí přimé cesty
<li>chrápající duo Felix a Wim z holandska
<li>a já.
</ul>

2 komentáře:

  1. To je kráása,to je krása..jsem s tebou poutníku a každý den se těším co zase prožijeme...mc

    OdpovědětVymazat
  2. Posílám nebolavou patu, výměnou bych prosila čorízo!
    Zdravíme všichni,
    St.D. & Co.

    OdpovědětVymazat