27.9.12

7.den, 26.9., Calzadilla de los Barros - Los Santos de Maimona, 24km

Na zápraží herberku v Calzadille jsem se vyspal skvěle i díky tomu, že se mi otevřeným, ale zamřížovaným oknem podařilo vytáhnout dvě deky, které byly nadosah. Takže na karimatce byly 2 deky, na nich moje prostěradlo a spacák. Navlékl jsem na sebe více vrstevné pyžama a musel jsem pak postupně jednotlivé slupky v noci sundávat, jak mi bylo horko. Ve 3 začalo pršet, ale já byl v suchu. Poslední probuzení v 7:30. Do Calz. na snídani do baru jsem šel jen s deštníkem. V baru byli i dva chrápalové, ale ukázali se jako veselí chlapíci, Felix a Wim, a probrali jsme jejich chrápací duet. Přišli z Fuente, vycházeli v 7h. Prý se po mě ptal Abdul. No já ho taky čekal v Calz. jak jsme se cestou domlouvali. On ale hovoří španělsky, do Calz. si zavolal na obecní úřad a dozvěděl se, že je herberk zavřený, tak zůstal ve Fuente. Nemá spacák, tak by tu noc nepřežil. Z baru po snídani jsem už šel v pláštěnce. Cesta nebyla náročná, a včerejší zlatožlutá barva po dešti okamžitě získala nádech zelené. Tělo už si zvyká, zatím to ještě není těšení na pochod, ale už to nebolí.
Kousek za Calz. jsem došel irského poutníka. Moc jeho angličtině nerozumím, ale mluvili jsme o dnešním dešti, on to za déšť ani nepovažoval, ir. Také jsme se domluvili, že jsme oba šli Wainright´s coast to coast walk v severní Anglii. No a pak se udělalo hezky, a začaly podél cesty přibývat vinice, dosud nesebrané. Já vím, že se to nemá, ale ...odolat se nedá.

Všichni dnes skončili v Zafře, v ubytovně za 10€. Já popošel ještě 5km do Los Santos de Maimona. Jsem tu v herberku za 3€ a opět docela sám. Pro klíč jsem musel na místní policii, kde jsem dostal i policejní razítko do ´kredence´. Herberk je obrovský. Já jsem v pánské části, kde je 20 postelí. Vše funguje, teplá voda, kuchyně - dojídal jsem své zásoby: hrachovou polévku a ovčí sýr, který nesu už ze Sevilli a který je čím dál lepší.
Na zítra jsem se domluvil s Abdulem, že skončíme ve Villafranca de los Barros, a že budu vařit. Zkusím rizoto (jambalayu), ale bez čoríza. Je sice francouz, ale nejí vepřový.

Omlouvám se, že neodpovídám na komentáře na blogu, ale z telefonu mi to nejde a internetové kavárny, či bary s počítačem vymizely. A to je také důvod, milý anonyme z Nuslí, proč nikde není foto mladého sandokana. Bez počítače neumím na web dostat obrázky z foťáku. Vidíte jen fota z mobilu a s ním moc nefotím. Polepším se.

3 komentáře:

  1. Moc pěkný zápisky, určitě to byl dobrej nápad, jak pro Tebe, tak pro nás ve vlasti, měl bych dotaz, kdo je Cordula? Z Ondřejova zdraví Aleš

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,
    moc děkujem ze velmi pěkné povídání. S Ájou to máme jako čtení na dobrou noc :). Ptá se, jestli jsi si nezapoměl, přibalit prášky proti smrti? Zdarvíme A&Š

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovidam za Cigiho" Cordula je pruvodce touto trasou pochodu napsany jakousi Cordulou z Nemecka. Uzitecna knizka ! Zdik

    OdpovědětVymazat