8.10.12

18. den, Calzada de Béjar - Fuenterroble de pokračování

Mysleli jste si že je konec? Zdaleka ne.Po příchodu do Fuenterroble jsem se zastavil v prvním baru. Byl tam jako obvykle Zaragozan, Dal jsem si S ním "charu", tj. točené velké pivo do půllitru, který je vytažený z mrazáku.
Pak přišel španělský poutník, Alberto, kterého jsem dosud nepotkal. Furt na mě koukal, a že musím být Bask. Že mám typické baskické rysy, hlavně ten nos. Jestli si mě může vyfotit. Div, že mě nefotil i z profilu.

Ubytování bylo v herberku na velké faře Dona Blase. Už tam byl Abdel, ale nějak divně oblečený, široké šedivé kalhoty, fialová košile. Už včera ho něco poštípalo, měl velké bodance na hlavě, na nohách, na rukách. No a jak přišel, tak hospitalero, němec z Kolína, odhalil, že se jedná o obávanou španělskou blechu, "flecha", postrach poutníků. Všechno prádlo mu vyprali a on si celý večer musel natírat štípance čistým alkoholem. Navíc musel spát v karanténě v teepee. Já žádné štípance neměl a byl jsem uložen do společné místnosti. Abdel půjde zítra k doktorovi, který bude ordinovat v lékárně, protože má nějakou alergickou reakci na ty štípance. Půjčil jsem mu 50€, protože ve F. není bankomat. Snad se ještě potkáme. Druhý nešťastník je francouz, který už v Méridě měl krvavé puchýře, a stále jde. Toho hospitalero také směřuje k lékaři.

Večer byl velký svátek, ve Španělsku srovnatelný s velikonocemi nebo vánocemi. Od 20:00 bylo v televizi "El Clásico". Pro neznalé, fotbalové utkání FC Barcelona - Real Madrid. Oba bary ve Fuenterroble narvané k prasknutí. V baru José, kde jsem byli i my, dokonce dvě místnosti s televizí. Jedna pro příznivce Realu, na baru byli příznivci Barcy. Barmanka v dresu Messiho z Barcy. Mám nějaké video, tak až se dostanu k počítači něco přidám.

Po zápase jsem seděl s Albertem a Abdulem, a tu začali chodit dívky, ženy, jestli by se s nimi nevyfotil,syn majitele baru přišel se sešitkem, jestli by mu tam nenapsal věnování. Zeptal jsem se, zda je ve Španělsku veřejně známý. Hraje ve filmech, v seriálech, v divadle, takový španělský Vojta Kotek. Je mu 31. Ale jak se jmenuje nevím. V baru jsme zavírali a k herberku přišli po půlnoci. Naštěstí se v herberku ve F. nezamyká. Když jsem mu psal email a jak se jmenuju, mohl se potrhat smíchy. "to je jako by se někdo jmenoval Juan Whisky, nebo Alberto Gin s Tonikem". Ron je španělsky rum. Jo a večer mluvil dlouze ze spaní, španělsky. Asi se mu zdál nějaký monolog.

2 komentáře:

  1. Cigi, pivo z mrazáku, whisky, gin s tonikem a rum nakonec....mi se vždycky nějak moc nezdálo, že tam chodíte jenom chodit!
    Tady nastal podzim, je chladivo, barevně a příjemně. Houby rostou hojně, šípky, ořechy taky. Blechy ne.

    Pozdravují i pánové,

    St.D.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak teď jsem se ztratil..ten španělský Vojta K.je baskický antropolog Abert nebo krásný leč poštípaný Abdel???Ale asi Alberto,že ? Jinak velmi zajímavé povídání a oceňuji i komentář St.D/"blechy ne"...inu zasmál jsem se/.Mc

    OdpovědětVymazat