19.10.12

30. den, 19.10., A Gudiňa - Laza, 36km

Včera jsem byl unavený, tak jsem nenapsal nic o herberku v Gudině. Jednoduchý za 5€, bez kuchyně. Byli jsme tam 4 z Lubiánu, nový poutník Roger z Nancy (73 let) a Pedro, španělský cyklista. Byl jsem unavený a byla mi zima, tak jsem nešel s ostatními na večeři, ale dojedl zbylý chléb se sýrem a fuetem. Zalezl jsem do spacáku, přikryl se dekou a psal včerejší raport. Stejně tak Francoise a Pedro.
Také jsem zapomněl při popisu Galície na marrones - jedlé kaštany - jsou všude, krásné mohutné stromy, které právě shazují své plody. Mohou se jíst i čerstvé (hlavně DuP), nemusí se péct. A ještě jedna věc je pro Galicii typická, ale zatím jsem na ni nenarazil, tak počkám, až ji vyfotím.

Dnes ráno po snídani (obrovský croissant, ještě potřený cukrovou polevou, že se musel jíst příborem) jsem si na poště vyzvedl 100€, které mi včera poslal Štěpán přes Western Union. Praktická služba, jen poněkud drahá (400Kč).
Byla mlha, ale na nebi byly vidět hvězdy. Vycházel jsem v 9h, za chvíli vyšlo slunce a mlhu rozehnalo a nastala krása nesmírná, odměna za předchozí dva dny poutnického strádání v pláštěnce. Nic zvláštního se na cestě nepřihodilo, jen jsem se neustále zdržoval focením. Cesta byla většinou po hřebeni ve výšce cca 1000m, posledních 12km pomalé klesání na 500m. Ostatní, viz foto. Zase ta malebná oblaka.

Opět ale, podél trasy camina je veliký stavební ruch. Začíná se tu stavět dálnice. Staří poutníci našli nejjednodušší přechod přes hory a současní projektanti jen opisují. Bylo to vidět před dvěma lety na Caminu Primitivu v Asturii a Cantabrii, je to vidět zde. Śkoda.

Herberk v Laza je moderní pavilón u fotbalového hřiště. Cestou do herberku se poutník přihlásí na "Civilní obraně", zaplatí 5€, dostane klíč a povlečení. V herberku je dobře vybavená kuchyně. Chtěl jsem spotřebovat zbylý kuskus, cca 2 porce. Nabídl jsem Rogerovi, že uvařím ratatouille s kuskusem. Rád přijal. Šel jsem do města koupit cuketu, lilek, rajčata, zbytek potřebných ingrediencí jsem už měl.
V prvním krámku měli jenom ovoce a ze zeleniny jen cibuli a česnek. Zeptal jsem se na rajčata, přinesla 3 zezadu, pak cuketu (calabasin), že má jen velkou a přinesla zezadu půl velké cukety, a co lilek? berenjena (to jsem si před nákupem našel ve slovníku), Šla dozadu a přinesla dva malé lilky. Bueno, kolik budu platit? Mávla rukou, "nado", nic. Je to z její zahrádky. Ne to nejde.....Tak ať v Santiagu za ní "něco udělám". Ale co, tomu jsem nerozuměl. Pomodlím?, pohladím Kubu po ramenou? Uvidím, něco udělám, jen nezapomenout. Vyšel jsem z krámku a vzpomněl, že je třeba ještě klobáska a pivo. Vrátil jsem se, s tím, že teď už budu platit a nakoupil.
Uvařil jsem, a snad to Rogerovi chutnalo, nic nenechal a porce byla pro 4:-)

A ještě jedno překvapení. Přišla(přijela) Lydia. V Gudině je ode dneška do neděle zavřený herberk, protože v něm bude volební místnost pro lokální volby. Měla štěstí, hodný galego ji hodil odvezl z Gudini 30km autem do Laza. Tak je nás 6.
Vařila si houby, možná ty hřiby, které jsem vám vyfotil.

Ten osel je na louce hned vedle herberku, je přitulný a úžasně hlasitě hýká, jako když se pumpuje starou rezavou pumpou a zbytek bez komentáře.

1 komentář:

  1. Jojo,krása nesmírná...
    To tě to pěkně odměňuje. Tak ať to pěkně vydrží...
    DuP

    OdpovědětVymazat