9.10.12

19. den, 8.10., Fuenterroble - Morille, 32/36 km

Ráno po jednoduché snídani jsem se chtěl rozloučit s Abdelem, ale v teepee nebyl. Do kasičky jsem dal 5€ a vyrazil v 7:30. Byl krásný východ slunce. Zase jsem se dostal na římskou silnici, byla hezky rovná, ideální pro měření, tak jsem si zase započítal do 1000, tedy jen do 935, kde stál chlapík, se kterým se na obr. objímám. Po ránu jsem měl o 4mm delší krok než včera.

Pak jsem chvíli nedával pozor a byly z toho 4km navíc, tj. hodina. A kdybych četl pozorně Cordulu, tak o místě, kde jsem šel rovně místo doprava (viz foto), psala jako o problematicky značeném místě. Ta cesta co vedla rovně, skončila po 2km u vrat velké prasečí farmy. Místní prasata žijou venku a jsou to opálení "afroameričane", žádní růžovoučtí "běloši", jako u nás doma.

Včera se z vršku zdála krajina plochá, ale nebyla. Vystoupal jsem k bručivým větrníkum a ke Cruz de Santiago do výšky 1150m. Morille je ve výšce 932m. Pod 600m sestoupím až předposlední etapu před Santiagem.

O počasí už dlouho nepíšu, protože je stále stejné. Naposledy pršelo cestou do Méride. Od té doby je stále jasno, ráno příjemně, odpoledne pere slunce do zad, takže "mám lejtka úplně spálený" (zas ten JdC).

V Morille je malý herberk (6 postelí) za 6€, vedle baru de Isa. V herberku jsme byli 2, ještě němka Agnes, ta šla spát v 9. Já si zašel do baru na sklenku vína. To že v herberku netekla teplá voda vynahradili Morillští svou srdečností. U baru seděli tři místní, za barem další bodrý chlapík. Jeden z nich uměl anglicky (stavěl letadla, teď má stádo ovcí). Četl Seiferta, zanotoval Vltavu,..společný čísař Carlos V...Rudolf II, Kepler...platili mi skleničky Cremoňa z oblasti El Toro, kam se blížím. A když jsem chtěl platit aspoň tu první, kterou jsem si objednal, mávl barman rukou.

2 komentáře:

  1. Tak to je úžasné potkat na baru chovatele ovcí,který čte Seiferta a notuje si Vltavu ...to je úžasné.Když jsi měl o 4 mm delší krok tak ti ty 4 km zacházky pěkně ubíhaly,že?Važ si toho-jak já bych rád bloudil po Šp!!mc

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych taky tak ráda bloudila po Šp! Ale sedím doma a ani letenky už nemůžu shánět a posílat... připadám si staře a opotřebovaně. Ale počteníčko to je krásný, to jo, i když jsem lehce nervosní, že Abdel kamsi zmizel... Cigi, najdeš nám ho?

    Zdravíme moc z N.

    St.D. + her boys

    OdpovědětVymazat