11.10.12

22. den, 11.10., El Cubo de la Tiera del Vino - Zamora, 32km

Ještě se vrátím ke včerejší etapě. Protože nemám tu kartu, a protože poslední etapy byly finančně hodně náročné zvlášť Salamanca, rozhodl jsem se šetřit a nedávat si pivo během cesty v barech. Na zahnání žízně stačí voda. A vychlazené pivo se dá koupit v obchodě 1l za 1€.
Na náměstí v Calzada de Valdunciel jsem si našel lavičku na náměstí naproti baru, že si odpočinu. Když jsem shodil batoh, koukám, že pod lavičkou leži 1€. Dárek od sv. Jakuba, že je to sice hezké předsevzetí, ale abys to neměl tak těžké, poutníku, tu máš 1€ a dej si to poslední pivko.

Další, pro někoho, i pro mě, smutná zpráva; asi jsem setřásl Abdela - Sandokana. V Salamance jsme byli spolu na večeři, vrátil mi 50€ a já pak zamířil do postele, on ještě do města plného sličných studentek. Kdy přišel nevím, ale ráno jsem ho budil. Že jdu 37km do El Cubo věděl. Asi už nechtěl letět se mnou jak vítr a zůstal v Salamance nebo v Calzada de Valdunciel. To je to kouzlo Camina, můžeš být sám, kdy se ti zamane. Snad se ještě někdy potkáme. Milý chlapík, vychovatel problémové mládeže v Toulouse, celým jménem Abdoullah Hajji. To Hajji je v arabštině titul, který si může dát ke jménu ten, kdo vykonal pouť do Mekky,

Jak byla včerejší etapa ze Salamanvy do El Cubo zoufalá, těmi 20km podle dálnice, tak dnešní byla nádherná. Zase ta více méně plochá meseta, ale obarvená a ozvláštněná napůl sluncem a napůl blížícím se deštěm. Oblaka nad tou plochou krajinou jsou malebná. Nevím zda fota z mobilu ti dokáží popsat. Nasekal jsem snad 100 fotek, ale ty až doma nebo až najdu někde počítač připojený k internetu.

Jestli za ti mohlo to malebné počasí, pláštěnku jsem měl na sobě asi půl hodiny, tak z velkých měst to u mě vyhrává Zamora. Starobylé město nad řekou Duero, plné kostelů a jiných památek, zase nejlépe Wikipedia. Ano, ta portugalská řeka Duoro jejíž břehy plodí báječná vína a také portské. Zde se viničná oblast jmenuje El Toro a u španělů má velmi dobrou pověst. Duero je hluboce zaříznuté do krajiny, viz foto. Podobně jako v Portugalsku a hlavně v Portu. Kdo tam byl, ví, co tím myslím.

Herberk je moc pěkný, donation. Byla společná večeře, podle mého gusta. Každý měl něco koupit a tím za večeři zaplatit. Já měl koupit bílé víno a sýr. Ovčí sýr, který už nesu z Morille, měl velký úspěch, díky dozrávání v mém batohu.

Včera jsem psal o dvou dánkách. Z jedné se vyklubala litevka, žijící u dcery ve Španělsku, v Almeiře. Její tak 60 a život u dcery traví putováním po Španělsku. Docela ji v tom rozumím. Tak jsme pár km hovořili po rusky.
A aktuální zpráva. Po 22h dorazil do herberku "Vojta Kotek".
Asi bych měl napsat víc, protože etapa byla nádherná, ale to asi až zítra.

2 komentáře:

  1. Cigi,opravdu uctihodně šlapeš!Za dvě etapy 69 km a i na mapě je ta vzdálenost mezi Salamankou a Zamorou pěkně vidět.Chválím výběr fotek-hezky ilustrují proměnu krajiny i romantiku města nad slavným Duorem/portugalsky/.Jsem nadšen roztomilým ,ale typickým zázrakem laskavého sv.Jakuba ,který ti seslal na pivo.Každé ráno se těším na další zprávy.Díky.mc

    OdpovědětVymazat
  2. Cigi, a hádží Sandokan šel do Mekky pěšky?!?! To je tedy chlapík. A když tak líčíš, jak tam prohání sličné sukénky, tak mě ani trochu, ale vůbec ani trochu nemrzí, žes ho setřásl. Tak. A je to.
    Tady podzimně prší a stmívá se nekřesťansky (pardon) brzy.
    A MC to hezky napsal.
    Měj se dobře,

    St.D. a spol.

    OdpovědětVymazat