8.10.17

Den 11., 8.10.,La Roda - Minaya,17km

Ráno jsemsi pospal do půl deváté, nasnídal se v albergue a ještě jednou csi prošel arénu. Tento zážitek už se asi nebude opakovat. Ve slovníku jsem našel nápis nade dveřmi do albuerge  - ošetřovna, tak ne šatna torreadorů, jak jsem psal včera.

Dnes bylo přede mnou jen 16 km. Ztížil jsem si je, že jsem vyšel až po 10 hodině a Slunce celý den pěkně pražilo. Po celou dobu jsem viděl v dálce věž kostela v Minaye, to nepřidá, nezvětšuje se mrcha dost rychle. Také byly všude hromady kamení, které generace zemědělců odkládají na okraj pole. Někdy to vypadalo, že se tak děje od římských dob.



K víkendu ve Španělsku patří pánská zábava - lov. Dostal sem se do jednoho takového. Seděl jsem pod stromem u cesty, projelo několik aut s vozíkem se psy, která zastavila o cca jeden km dále. Za mnou, na vršku u hospodářské budovy stála další dvě auta, také se psy. Měl jsem čas, nikam jsem nespěchal, tak jsem to dění sledoval kukátkem. Nic moc se  nedělo. 4 chlapi se psy asi nadháněli a ti u cesty,u aut asi měli střílet. Žadná rána se za tu skoro hodinu neozvala. Než jsem vyrazil,zašel jsem se zeptat těch dvou kousek ode mne, jestli můžu jít. "No problema, caza a canejo". Lov na králíky, že mě nezastřelí.

Místní lovci jsou dobytkové. Vůbec, kolem cest je dost bordelu, pet lahve, plechovky od piva, .... A právě, v místech, kde předtím stáli u aut a čekali na nadháněné králíky, 2 svítící plechovky, čerstvě
odhozené. Vedle hromada kamení, tak to mohli hodit aspoň tam, když to nechtějí odvézt ... fuj. A dobře jim tak, že žádnýho králíka nestřelili. Já jich cestou viděl nepočítaně.

Do Minayi jsem si zavolal už včera, Jesúsovi. Až přijdu do Minayi, mám jít k Polydeportivu (deportivo=sport) a zavolat mu. To jsem udělal a už tam na mě čekal. Milý chlapík, asi kustod místního klubu sálového fotbalu - hrajou třetí ligu. A naštěstí tu hráli včera, kdyby dnes, musel bych asi čekat. Ubytoval mě, naučil ovládat kotelnu, až se budu chtít osprchovat a ukázal tajné místo přes ulici pod lampou, kam mám zítra ráno dát klíče a ještě mi ukázal, kde je nejbližší restaurace, že
tam dobře vaří, ale až od půl deváté. Tak to mám čas ještě dopsat toto povídání.
   


A ta večeře? Menu za 10€. Salát, Gaspacho M...., čekal jsem studenou rajskou, ale to je prý v Andalusii, zde v Kastilii je to hustá, teplá, nudlová, vepřo? ale dobrá,Crustellas (žebírka)  a melon. Už jsem nemohl. Nejhorší je, že tohle podávají až po půl deváté večer. Dřív jen tapas, nebo bocadillo.
 

1 komentář:

  1. Cigi. Já chci to jídlo!
    (anonymní komentář, určitě neuhodneš)

    OdpovědětVymazat