24.10.17

Den 27., 24.10., Ávila, 18km (krokoměr)

Když ráno všichni odešli, dobalil jsem si, nasnídal se zbytků včerejší večeře a vyrazil na devátou hodinu na mši do katedrály. Od deseti je vstupné 6€. Santiago, Svatý Jakub, Kuba, Kubíček začal řídit mé konání a kroky, abych se v 11 hodin, cestou k nádraží, kde jsem si včera rezervoval pokoj v nádražním hotelu, potkal hospitaleru z albergue. Včera jsme se viděli cca 10minut a dnes ji potkám na ulici 60 tisícového města. Včera mi poradila hotel za 20€, ale ten byl obsazený. Řekl jsem jí, že mám rezervovaný pokoj za 25€, a jestli by nešlo...? šlo!. Ať přijdu v půl čtvrté k albergue. Dal jsem si na autobusovém nádraží batoh do boxu a procoural část nového města před hradbami, dal si k obědu 2x caňa s tapas (zase ty pikantní játra). Koupil jsem čokoládové rumové koule pro mého anděla, vyzvedl batoh a šel k albergue (na druhé straně města než nádraží). V půl čtvrté přijela Alida, hospitalera. Dala mi klíče, ani nešla do albergue, slíbil jsem že tu uklidím, a na rozloučení jsme se objali a zase odjela do práce nebo dokončit siestu. V herberku jsem si vypral vše, co jsem neměl na sobě v pračce a po konci siesty, kolem páté vyrazil do města uvnitř hradeb. Chodil jsem uličkami mimo hlavní turistické trasy, zatoulal se do muzea, kde je stálá expozice o Vetonech, kteří zde na ávilsku rozeseli ty kamenné býky. Kousek vedle byla tržnice - řezníci, zelináři, sýraři a rybáři (spíše prodejci ryb). Zahleděl jsem se na chlazené sardinky a začala ve mně klíčit chuť na ně. Ale nesebral jsem hned odvahu, vyšel před tržnici, ale pak se vrátil, a koupil 5 velkých sardinek. Zeptal jsem se jak na to, on jim po zvážení (necelé půlkilo) usřihl hlavy a vytáhl vnitřnosti. No a tím má vycházka po městě skončila. Ještě jsem koupil rajče, cuketu a dvě brambory a sidru a šel vařit. Bylo to výborný, viz obrázky, a celá ta sranda stála 5.5€ - poutnické menu za 5.5:-) Teď jsem dojedl, dopil, uklidil a píšu report. Zítra 25km.
obr. katedrála, hradby od albergue, katedrála od jinud, zvonek - jen tu ruku políbit, kostel svaté terezy

Žádné komentáře:

Okomentovat