6.10.17

Den 8., 5.10. Pétrola - Albacete, 37km

Ráno jsem si přivstal a už před sedmou jsem byl v baru na snídani. Pak jsem vhodil klíče odútulku donu Damiánovi do schránky a za tmy vyrazil. Přede mnou, na západě zapadal Měsíc v úplňku, za mnou na východě  se už chystalo svítání. Cesta vedla kolem pétrolské laguny. A tam jsem je viděl, plameňáky. Bylo to na vzdálenost cca 200m, takže pouze kukátkem. Bohužel můj kompakt i mobil nejsou dostatečně kvalitní, abych je mohl ukázat. Musíte mi věřit, že ty tečky na snímku jsou plameňáci.


První část cesty do Chinchily del Monte Aragon, byla příjemná a rozmanitá. Nevím, co má jihoameričanka činčila vlnatá, společného s Chinchilou de Monte Aragon, třeba to někdo vygooglí.
Chinchila je přichycená na svazích hory a nad městem ční mohutná pevnost. Dříve to bylo hlavní město celé oblasti.
Naobědval jsem se ve stínu,vypil 1,5 limonády a vyrazil na zbylých 18km.
Ty byly velmi náročné - žádný stín, obloha bez mráčku a cesta sice ne přímá jako včera, ale o 10 km delší než včera a cíl byl i na těch 17km stále vidět. Taky skončily hory, kolem Albacete na dohled žádná, jen Monte Aragon, za mnou. Cesta vedla po staré římské silnici Calzada Romana, která občas zřetelně z prachu vykukovala. Jak to ti Římané dělali? Celou cestu z Chinchily se nade mnou honily čtyři stíhačky, někdy i docela  nízko nad zemí, že jsem viděl i hlavičku pilota.
.
Bydlím v hotelu Albacete v centru Albacete za 28€, je to zatím nejvíc, ale je to v centru velkoměsta a z nabídek v průvodci i na webu to nejlevnější.
Hodinku jsem si pospal a vyrazil do centra. Žije to tu velice. Ulice jsou plné stolů vyhřezlých z restaurací, barů a "cervezaria y tapas" pivnice a tapas. Jednu jsem zkusil, Caňa y tapa za 1,5€. Dal jsem si 3 a odešel bez žízně a najeden. Caňa je 0.25 možná 0.3l. A ke každě sklenici jsem dostal talířekek s tapas, brambory s majonézou, surimi s jinou,pikantní majonézou, a závěr byl 4 kousky španělské tortilly, tj. brambory s vajíčkem a cibulí. Cestu do hotelu jsem našel, a také ševce.


 Zítra k němu zajdu s batohem. Včera se mi ozvali z Husky s velkorysou nabídkou, že po mém návratu vyřeší reklamaci i bez batohu vrácením peněz. Dobrý Husky, díky.
Mám z domova povoleno zůstat tu do konce října, Máte někdo  zkušenosti s Ryanair? Jak je to s batohem? Můžu si ho vzít do kabiny? Nabídka je 70€ za letenku Madrid - Praha, ale bez zavazadel. To stojí bratru dalších 30.

1 komentář:

  1. Dotaz na Ryanair už není aktuální. Dnes mi už takovou nabídku Ryanair nenposkytli. Letím s Iberii a se zavazadlem v neděli 29.10. a v lepším čase než Ryanair za necelé 3000Kč.

    OdpovědětVymazat