13.10.17

Den 16., 13.10., El Toboso - Vilacaňas, 35 km

Když vyšlo Slunce, měl jsem už z Tobosy 4km za  sebou. Dnes
byly po celých 35km vinice kam oko dohlédlo. Měl  jsem na cestě dvě větší města, La Puebla de Almaden na 15. km, za dalších 9km Villa de Don Fadrique, a zbývajících 11 do Vilacaňas, kde jsem si už včera zajistil nocleh. Do 1. města jsem došel kolem 11 h. Dojeli mě tam dva  cyklisti, pár, také poutníci, Španělé. Ale na zádech měli jen vaky s vodou. Tak nevím.
Po 13h jsem dorazil do 2. města, to už slunce pálilo jak divé. Norové ukázal pro Tobosu 32 stupňů a to je ve stínu, Dal  jsem si víc jak hodinovou siestu, částečně v parku, částečně v baru, Vůbec se mi nechtělo dál. Ale když už jsem vyrazil, tak to potom šlo,
Ráno jsem zahlédl v dálce hory (vršky) a Vilacaňas je na jejich úpatí, Od Chinchili jsou to první kopce a to je víc jak 150km.
V průvodci je napsáno, že ve Vilacaňas je Albergue de Trans....., ve slovníku jsem našel  albergue pro kolemjdoucí,  No je to obytovna pro  bezdomovce (ale i pro poutníky) místní Charity. Když  jsem vstoupil, už se nedalo couvnout. Je nás tu 6, z toho jeden muslim, protože odmítl vepřové, dostali jsme večeři, přidělenou, povlečenou postel, pěkné sprchy, prášek na praní.  Po večeři jsem dal hospitalerovi 10€. Jsem na pokoji s Jaimem a Miguelem, oba poutníci, každý už má za sebou 6 poutí, ale jsou švorc. Miguel je starší potetovaný pankáč, má díru do hrtanu  a mluví přes slavíka, V podstatě jsou to žebraví poutníci. Ukázali mi své cedule, kde prosí o pomoc. Ve  středověku to fungovalo, teď už ne. To jsem zavětřil, že jsem na řadě já. Mluvil Jaime, začal na 50. Dostali ze mě bůra, že za to popojedou někam dál, kde bude Charita
fotky:  cestou jsem našel podkovu, Myslím, že jsem ji našel hezké místo. Kostel ve Vile de Don Fadrique.
Vilacaňes je také obklíčeno novodobou hradbou,  železniční tratí.A servis Citroenu zůstal před hradbami.  Jeden obchod pro anonyma z Nuslí a kopce za,Vilacaňas

1 komentář:

  1. takový obchůdek s elektronikou...to byl vždycky můj sen. A hle....chválím tě za podporu žebravých poutníků

    OdpovědětVymazat