15.10.17

Den 18., 15.10., Villanueva de Bogas - Mora de Toledo, 13km

Ráno jsem nikam nespěchal. Čekalo mě buď 13 nebo 20km, podle toho, zda skončím v Mora de Toledo nebo v Almodaccen de Toledo. Protože telefon v albergue v Almodacenu nikdo nezvedal, zvolil jsem Moru, protože u ní bylv průvodci uveden albergue. V mapě bylo uvedeno, že cesta povede olívarem, tj. olívovníky, kam až oko dohlédne. Je neděle a mezi olivovníky se celé dopoledne ozývala kanonáda a po cestě sem tam projížděla auta s vozíky se psy. Zlatí čeští myslivci,

Cestou do Mory jsem obcházel horu s hradem na vršku (Sierra de las Peňas Negras). Říkal jsem si, že až se ubytuju, mohl bych na ni vylézt.  Ale! Když jsem zavolal na číslo albergue v Moře, ozvala s recepční v hotelu z Tobosy, kde jsem spal před 3 dny.  Chyba v průvodci :-(. Navíc, když jsem se ptal v baru na albergue v Moře, tak prý tu žádné není. Pouze hotely. Poradili mi ten nejlevnější "Toledanos". Tam na dveřích telefon, kam se má zavolat. Nikdo ho nezvedl, ale je neděle, počkám. Ve dvě mi zavolali zpátky, že ve tři tam budou. A byli. Příjemný hotýlek za 17€. To je slušná cena.  

Osprchoval jsem se, dvě hodinky siestoval a pk šel do města. Docela veliké, s pěkným náměstím. Bohaté město, jehož bohatství je v olivách, respektive v olivovém oleji. Také má zakladatel zdejšího olivového hospodaření na náměstí pomník.
Zašel jsem do baru na pivo a tapas. Po dvou pintách  (necelý půllitr) a dvou caňa (asi 2 dcl) jsem už nemohl jíst, klobásky, úžasná játra  a chlebíček se šunkou a to vše za 6€. V baru bylo veselo, dcera barmana, majitele, tam slavila 14. narozeniny se spolužáky. Bylo jich tak 15, půlka z nich  stále čučela do mobilu. Ale ten zbytek řičel neskutečně. S majitelem jsem hovořil  rukama nohama španělsky, jeho pomocník uměl anglicky, tak jsem si konečně v hospodě i popovídal. Pustili mi i Los Bravos, které jsem možná před 50 lety poslouchal. Příjemný večírek.
Bydlení v Toledu už mám zajištěno. Albergue se snídaní za 14€. Telefon nebrali, ale i přes  booking.com, jsem si mohl rezervovat postel v pokoji se 4 postelemi. Uvidíme, kolik nás tam bude.
A do Toleda to je 37km (fuj). Jdu spát.

A co u Vás? Jaké jsou koblihy? Nebo už to nepotřebuje?

5 komentářů:

  1. Ještě jsrm zapomněl. Dnes ráno jdem si na norskych mezro strankach zobrazil součssně meteogram pro Toledo a pro Prahu, Byly téměř totožné,jen o 10 stupňů posunuté. V Praze max. 22, tady 32 stupňů. Měnil bych. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkujeme, že jsi se přimluvil a On nám k nám na poslední chvíli poslal trochu tepla.
    My se zase budeme přimlouvat aby tě na té dlouhé etapě ochladil.
    M+M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víte, že dnes mezi 12 a 17 km vanul studený vítr od jihu?
      Už ale odvanul :-(

      Vymazat
  3. Ten kopec nebo hora vypadá pěkně,taky by mě lákal(-a). Koblihy se,myslím,nerozdávaj,teď už stačí zapískat a jdou za ním. Nebo za tím druhým,co ho máme z dovozu. Vlastně oba jsou z dovozu. Na zítra se těšíme na koule,bude hezky,tak to asi bude poslední pořádná hra. Výsledky a tabulku pošlu. Ať ti to šlape,chlape.
    Anonym z Nuslí D.(abychom to rozlišovali) uff, a teď se pokusím dokázat,že nejsem robot

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo. Dovozove zbozi z tuzexu u naa vzdy frcelo. Jsem v baru a v TV bezi porad ultima hora, posledni hodina kompletniho Spanelska. Clovek si nevybere.

      Vymazat