19.10.17

Den 22., 19.10., Novés - Escalona, 20km

Dnes byl den perla. Samá krása. Ráno jsem se vzbudil v sedm, to když moji companeros začali balit. Sice jsme měli každý svůj pokoj, ale bez dveří. V půl osmé odešli, ještě mi ukázali, do které schránky mám hodit klíče. Oni tam vhodili každý 5€ jako "donativo", dobrovolný příspěvek. Já si v klidu vyřídil ranní hygienu, zabalil a ve čtvrt na devět zamkl a šel hodit klíč do schránky. Když jsem otevřel peněženku byly v ní 4€ v mincích a 100€ bankovka. Tu nedám a ještě musím na snídani. Zastyděl jsem se a vhodil jen ty klíče. Na náměstí v baru jsem si dal snídani, velké cafe con leche, a.... Cena 2,50 a nechal jsem mu dvacetník tuzéra a pan barman poděkoval a zazvonil na pořádný zvon na baru. To potěši. Bylo po dešti, vzduch čistý a přede mnou se v dálce ukázaly hory. Tak tam dnes půjdu. Kdyby poutník před tím nešel týden naprostou rovinou, tak by pohled na ty hory nebyl tak intenzivně vzrušující. Pak jsem minul hrad, ruiny, ale privado - soukromé. Po devíti kilometrech jsem přišel do Quismondo (Quasimodo). Hezké, upravené městečko. Na náměsrí v baru jsem si dal kávu a při placení "Kolik?" "Nic" "Kolik?" "Nic", a dál jsem už rozumněl jen peregrino. Pěkně jsem poděkoval a vyrazil. Než jsem vyšel z Quismonda, dal se se mnou do řeči (anglicky) mladík, odkud a kam, a že on to šel před rokem, ... pár minut jsme povídali. Na konci Quismonda hřbitov dimenzovaný na dalších 200 let. Pak už jen 9km do cíle. Do Escalony. "Táborák zvolna zhasíná, osada už jde spát,... Nejhezčí osadou bývala Escalóna ... tady to Wabi, nebo kdo, popíetl, když do zpěvníku napsal Ascalóna. Pod Escalonou krásná řeka s čirou rychlou vodou, nad řekou mohutný hrad. Hned popadla myšlenka, že jakmile se ubytuju, půjdu se vykoupat. Ubytování zídili companeros, potkal jsem je zrovna, když vycházeli z albergue do města na jídlo. Já se osprchoval, dal si své čorízo a vyrazil k vodě. Nádhera, řeka brodivá, občas hlubší. Našel jsem si místečko a vykoupal se. Viz selfíčko, se kterým jsem strávil dobrou půlhodinu, než jsem se trefil. To kvůli Vám, já se jinak neselfuju. No a když jsem vylezl nahoru do města, potkal jsem Rodriga s dalším, novým poutníkem, Alainem z Marseille. A už si mám s kým popovídat. Za chvíli jdeme do města na večeři.

1 komentář:

  1. Dnes jsem přidal obsáhlý komentář,prošel jsem kontrolou robotství,byl akceptována ujištěn,že publikován...po čase jsem se podíval a nic nenašel...několik hodin jsem se vydýchával a teď přidávám už komentář kratší. Ascalona je trampská osada,o které zpěvák zpívá. Ta se jmenuje podle perské pevnosti. Ale jsou po světě i další místa toho jména. Koupání a řeku závidím.
    D.

    OdpovědětVymazat