6.10.17

Den 9., 6.10., Albacete - La Gineta, 20km

V hotelu byl check out ve 12h a etapa byla relativně  krátká, tedy jsem využil azylu v hotelu, dopsal včerejší report, zařídil si letenku,  se Štěpánovou pomoci; zapoměl jsem si zapsat přístupové heslo do banky, a  levneletenky.cz chtěly platbu převodem. Povedlo se, letím  v neděli 29.10. z Madridu  s Iberia airlines. Pak jsem vybalil batoh a šel   na  9:15 na snídani naproti ševcovi. Opět croissant na vidličku, ale to je už naposled, kdy tím otravuju. Švec měl napsáno, že otvírá v 9:45. Já tam vartoval už v 9:40. V 9:55 otvírala prodavačka vedlejší krám, tak jsem se zeptal, kdy otevře zapatero. Že později. Ukázal jsem na tabulku, kde bylo 9:45, zasmála se, mávla rukou, vzala telefon a zavolala mu. Že přijde za čtvrthodiny. Zašel jsem tedy ještě na jedno cafe solo a za čtvrt hodiny už bylo otevřeno. Byl tam švec, který se staral o dcerku 3 měsíční, já se chlubil, že jsem týdenní dědeček. Mě obsluhovala  ševcová. Popruh by musela vzít do dílny a byl by až zítra, zašít lůžko pro drát,že udělá hned ručně. Udělala asi 20 stehů, náprstek neměla, pomáhala si hadrem. Za 10minut hotovo. Ještě jsem poprosil o kus režné nitě, ona přidala ještě jehlu, kterou to šila a že 2€, dal jsem 3 a dal bych i 5. Po 20km vše OK.
V 11:45 jsem  zaplatil v hotelu a vyrazil ještě k blízkému kostelu, který byl včera zavřený. Stěny pomalované výjevy od potopy světa, až po nanebevstoupení. Kostelník mě poslal do sakristie, že tam dostanu razítko do credencialu. Dostal jsem i poučení, že malby na stěnách jsou malby na plátně, tedy tapety. A rok výroby? 1960. Bylo poledne a kostelem se rozeznělo z  reproduktorů zvonění londýnského BigBenu.
Tak prosín bezděčnské sousedy, pokud to ještě čtou, zazvoňte v neděli poledne - je posvícení - a 151 let od požáru Bezděčína!
Pak jsem vyrazil z Albacete. Bylo poledne, tak jsem se naobědval v parku u parní lokomotivy (to foto je pro tebe, Matyáši, budoucí strojvedoucí). Přešel jsem  lávku přes nádraží a ocitl se za novodobými hradbami města, za tratí, která se dá překonat jen na místech k tomu určených, a na mé straně už byla pustina.

Potom 20  km v  úmorném vedru.
3km před cílem jsem narazil na oplocenou zahrádku, cca 10m širokou, která vedla podél mé cesty asi jeden km a na konci tribuna. Až tam mi došlo, že je to chrtí dráha. Jen doufám, že jim tam neházejí živé králiky, těch je tu dost. Přesně v ose dráhy čouhá z krajiny Chinchila (cca 35km)

O kus dál jsem se podělil o klobásu se psem hlídajícím velkou halu.
Ten by mi za tu klobásu s chlebem ukázal, kde mají to nejcennější. To je smutný úděl mnoha španělských psů, že  stráví život na řetězu u boudy sami v pustině.Ale snad se o něj o víkendu postarají.
V ayuntamentu - na obecním úřadě - byla jen uklízečka, ale zavolala někomu, kdo má na starost toto ubytování v šatnách na fotbalovém hřišti na konci městečka. Dostal jsem klíč, osprchoval se a je mi dobře. Mám tu litrovou láhev chlazeného piva Mahou, čorízo a sýr a je mi fajn.


Na tom fotbalovém hřišti se už asi dlouho nehrálo, sousedi z řadových domků sem chodí venčit psy a je toho tu ve dvou vrstvách.

Boty a nohy s už domluvily, že si nebudou dělat naschvály a jsem v nich, jak v bačkůrkách. Měl jsem z nich trochu obavy, protože na Vibram podrážce mají ješte vrstvu "Xtrafoam". Bál jsem se, že ta měkota nohám nebude svědčit, ale je to naopak ()

1 komentář:

  1. Nohám (když jsou zvyklé) měkké boty svědčí nejvíce, neb na tuhém prkénku chůze jest blbá ... zapomněla jsem gratulovat k dědečkovství, ale i zpožděná gratulace se snad počítá?
    Kdyby ses někde mohl dostat k stříbrné instalatérské pásce a tou zašité místo na batohu přelepit, tak to určitě vydrží do konce října...ta spraví všechno:-)
    Ať se dobře jde,
    V. a spol

    OdpovědětVymazat