9.10.17

Den 12., 9.10., Minaya - El Provencio, 27km

Ráno těsně před východem Slunce jsem po snídani v Hostal Antolín jsem opustil Minayu. Dnes byla silnice Minaya - El Provencio na mapě jako přímka, naopak Camino (dnes vedlo po Ruta de Don Quijote) kličkovalo mezi poli a v druhé půlce mezi vinicemi. Pole byla zavlažovaná dlouhými konstrukcemi na kolech obíhající středový bod. Odhaduji jejich déíku na 400-500m, takže dokážou zavlažit 50-70ha jednou konstrukcí. Dnes cesta často vedla po obvodu takto zavodňovaných zelenajících se polí, cibule před sklizní nebo už sklizené, kde jsem si jich pár nasbíral. Také
ohromné pole zeleného hrášku, který si bude muset na sklizeň ještě chvíli počkat, kuličky byly ještě malé. Ale do vánoc ho jistě sklidí, aby jste ho, holky, mohly dát do bramborového salátu. Na 17.tém
kilometru jsem přešel dálnici a to množství vody zmizelo, a začaly vyprahlé vinice se sladkými hrozny. A také borovice, vyprahlé borovicové háje, téměř lesy.

V El Provenciu jsem opět vyhledal polideportlvo a zavoíaí hospitalerovi Manolovi. Ubytoval mě opět v šatně, ale tentokrát to jsou spíš sprchy a na spaní tu mám na zemi tři matrace. Ačkoliv nemluvil jinak než španělsky, skoro hodinu jsme povídali.

Před setměním jsem se šel projít do městečka. A na koho nenarazím. Manolo se ženou a dvěma psy. Při představování zmínil, že Alla je Ukrajinka. Tak jsme ještě další půlhodinu govorili a Alla to překládala do španělštiny nebo do ruštiny. Odešla v roce 2000 z Ukrajiny, zde v El Provencio žije už 15 let. Manolo je školník v collegiu, tj. školka i škola dohromady. Ptal jsem se, odkud berou vodu na zavlažování. Mluvil o podzemní vodě. Ale dvě řeky před městečkem jsou úplně vyschlé. Také zmínil, že letošní sucho je extrémní, a že roky jsou stále sušší. Teď je příliv uprchlíků před hladem a suchem z Afriky do Evropy, do Španělska hlavně ze Sahelu. Za pár let (20? 50?) se na cestu na sever vydají i
Španělé. A my se vydáme do Laponska.

V oknech, na balkonech vyvěšují lidé španělské vlajky. Budu se muset zeptat, zda je to normální nebo zda je to reakce na dění v Katalánsku.

Dnes jsem dostal chuť na mléko, vypil jsem ho litr na posezení, k tomu 2 jogurty a dojídám stále sýr koupený v Caudete. Tak raději žádné pivo.


1 komentář:

  1. D. říká osamocený poutník jde vyprahlou krajinou .... cesta je krásná.
    Tady se barví stromy a prší. Zem je rozmáčená, těžko si tu vyprahlost představit.
    v.

    OdpovědětVymazat